مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50656 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:9

آيا به محتواي كتاب سياحت غرب ميتوان اعتماد كرد؟

محتواي كتاب سياحت غرب اثر مرحوم آقا نجفي قوچاني قابل اعتماد است، زيرا اغلب مطالب آن مضمون آيات قرآن و احاديث اهل بيت(ع)است كه به صورت داستان و سرگذشت خود، حقايق پس از مرگ را به عبارتهاي شيوا بيان نموده است، مثل اين آيه: دهاي مردم از (عذاب) پروردگار تان بترسيد كه زلزلة رستاخيز امر عظيمي است. روزي كه آن را ميبيند (آن چنان وحشت سر پاي همه را فرا ميگيرد كه) هر مادر شير دهي كودك شير خوار را فراموش ميكند، و هر بار دارري جنين خود را بر زمين مينهد و مردم را مست ميبيني در حالي كه مست نيستند، ولي عذاب خدا شديد.[7] نيز مثل اين روايت كه علي(ع) فرمود: هنگامي كه مؤمن دفن شد، زمين به او ميگويد خوش آمدي، از كساني هستي كه دوست داشتم روي من راه بروي. حالا كه در من (دفن شدي) و من اداره كنندة امور تو شدم، ببين با تو چه ميكنم. در اين حال قبر او تا چشم كار ميكند بزرگ ميشود، ولي وقتي كافر دفن شد. زمين به او ميگويد: خوش نيامدي، از كساني بودي كه كه دشمن دانستم روي من راه روند. اكنون كه كارت به من واگذار شده، خواهي ديدي كه با تو چه ميكنم. در اين حال فشار به او وارد ميكند كه دنده هايش خرد ميشود و 99 مار بزرگ بر او مسلط ميشوند كه گوشتش را نيش ميزنند و استخوانش را ميشكنند.

تا قيامت كارشان اين است. اگر يكي از اين مارها به زمين فوت كند، در اين زمين گياهي نميرويد.[8]

شايان ذكر است كه مطالب كتاب سياحت غرب مشاهدات مرحوم آقا نجفي نيست، يعني ماجراهاي كتاب بر سر اثبات نيامده، نيز آن ماجراها را در خواب نديده است، بلكه آن چه را كه قرآن و حديث خبر داد، كه پس از مرگ بر سر انسان ميآيد، به قلم خود به گونهاي كه در كتاب آمده، نوشته است.

اين تذكر، به خاطر آن گفته شد كه بعضي خيال ميكنند مطالب كتاب سياحت غرب مكاشفات يا خوابهاي مرحوم آقا نجفي است. مضافا بر اين كه استناد به بعضي از روايات ضعيف هم شده است، مانند فشار قبر ظاهري كه صحيح نيست، چون هبر جايگاه روح انسان در برزخ است.[9] براي افرادي كه قوي هستند، خواندن كتاب مانعي ندارد.

[7]حج (22) آيه 1 - 2.

[8]بحار الانوار، ج 6، ص 218.

[9]براي تفصير مطلب مراجعه كنيد به كتاب معاد از ديدگاه عقل و ديننوشته شريفي سبزواري.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.